Toimistotyö modernissa toimistossa
Mitä kannattaisi miettiä, kun toimistoa mukautetaan ja modernisoidaan uusiin, pandemian jälkeisiin tarpeisiin? Olemme keränneet yhteen eri oppaita, artikkeleita ja asiakirjapohjia, joista voit vapaasti valita omaan liiketoimintaan sopivat, kun suunnittelet toimistotyötä uudessa modernissa toimistossa.
Henkilöstöhallinnon näkökulma
Kysyimme HR-asiantuntijalta, minkälaista toimistotyö on tänä päivänä. Katso Else-Marien vastaukset ja vinkit tärkeisiin kysymyksiin alta.
Paluu toimistolle
Olemme keränneet yhteen parhaimmat vinkkimme toimistolle paluuseen pitkäaikaisen etätyön jälkeen. Lue artikkeli oheisesta linkistä.Lue lisää
Kysely
Kerää palautetta työntekijöiltä siitä, miten he kokevat toimistotyön. Olemme laatineet kyselyn, jonka avulla voit kartoittaa työntekijöiden mielipiteitä eri toimistotyön puolista. Voit vapaasti valita liiketoimintaasi sopivat kysymykset tai yhdistellä niitä myös omiin kysymyksiin. Lataa kysely tästä.
Kun toimistotyö on uutta työntekijälle
Monet nuoret ovat aloittaneet työuransa etänä. Mitä kannattaisi ottaa huomioon, kun työskennellään yhtäkkiä kokoaikaisesti toimistossa? Lue artikkelimme ja vinkkimme sujuvaan siirtymiseen etätyöstä toimistotyöhön.Lue lisää
Neljä kalustusvinkkiä moderniin toimistoon
1.
Tarkista toimistotilojen äänitaso ja varmista, että tiloissa on hyvä ääniympäristö. Digitaaliset kokoukset eri työpisteillä voivat nostaa melutasoa ja heikentää työntekijöiden keskittymistä. Ääntä vaimentavat sermit, akustiikkapaneelit, tekstiilit ja kasvit vähentävät melua ja parantavat äänimaisemaa.
2.
Sosiaalinen vuorovaikutus on voima, joka tuo monet ihmiset toimistoon. Sillä, miten istutaan, työskennellään ja seurustellaan, on merkitystä kalustamisen ja työnteon kannalta. Viihtyisä työympäristö vaikuttaa positiiviesti tuottavuuteen ja lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta. Harkitse esimerkiksi mukavaa oleskelutilaa toimistoosi.
3.
Varmista, että jokaisella työntekijällä on riittävästi tilaa. Näin voidaan pitää etäisyyttä esimerkiksi lounashuoneessa ja muissa taukotiloissa, joissa monet ihmiset ovat samaan aikaan.
4.
Toimistoa pidetään yhä enemmän kohtaamispaikkana. Tarve pienemmille työ- ja neuvottelutiloille on lisääntynyt. Pienemmissä kokoushuoneissa voidaan mm. tehdä yhteistyöä ja järjestää kokouksia ulkoisten yhteistyökumppaneiden kanssa ilman, että muita työntekijöitä häiritään.
Projektipalvelu
Puhelin
010 32 888 50
Yhteydenotto
Lähetä meille viesti täällä.